Zasady działania Rejestru Należności Publicznoprawnych

16-10-2018
Kategoria: Prawo Karne Skarbowe

Od 13 czerwca 2018 roku działa Rejestr Należności Publicznoprawnych do którego może trafić każda osoba zalegająca z należnościami publicznoprawnymi które mogą być egzekwowane w drodze postępowania egzekucyjnego w administracji przez naczelników urzędów skarbowych lub jednostki samorządu terytorialnego, Do Rejestru Należności Publicznoprawnych trafią wyłącznie te podmioty których zaległości wraz z odsetkami wynoszą co najmniej 5000 zł. Dłużnikami którzy będą wprowadzani do Rejestru Należności Publicznoprawnych mogą być zarówno osoby fizyczne jaki i osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. W rejestrze mogą się również znaleźć osoby prawne lub jednostki organizacyjne niebędące osobą prawną. Do rejestru będą również wprowadzani zalegający z należnościami publicznoprawnym nierezydenci w rozumieniu przepisów Prawa dewizowego będący osobami fizycznymi, osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi niebędącymi osobami prawnymi.

Procedura wprowadzenia dłużnika do Rejestru Należności Publicznoprawnych rozpoczyna się od doręczenia podatnikowi zawiadomienia o zagrożeniu ujawnieniem w rejestrze. Zawiadomienie powyższe wysyłane jest wyłącznie w przypadku gdy należność przewyższa czterokrotność kosztów upomnienia. Aktualnie jest to kwota 46,40 zł. Dopiero w przypadku gdy w ciągu 30 dni od dnia doręczenia takiego zawiadomienia dłużnik nie ureguluje zaległej kwoty, wierzyciel może wprowadzić go do Rejestru Należności Publicznoprawnych. W powyższym terminie podatnik ma możliwość dobrowolnej zapłaty należności pieniężnej, wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości co do jej istnienia, wysokości lub wymagalności bądź wniesienia sprzeciwu.


Dodaj komentarz

Tytuł:
Autor(*):
Email:
Powiadomienie o odpowiedzi:
Komentarz(*):
Kod z obrazka: This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
 

infolinia podatkowa

Zadzwoń do doradcy podatkowego i uzyskaj odpowiedź na dowolne pytanie z zakresu prawa podatkowego.

Infolinia prawna
Koszt połączenia z infolinią podatkową to 7,69 zł/min.

Telefoniczna informacja podatkowa czynna jest:
Poniedziałek - Piątek w godzinach od 8:00 do 19:00

O nas

Infolinia podatkowa jest serwisem na którym doradcy podatkowi udzielają telefonicznych porad z zakresu prawa podatkowego. Sporządzamy również pisemne porady podatkowe oraz pisma do urzędów skarbowych i celnych. Na stronie znajdziesz także wiele interesujących artykułów wyjaśniających skomplikowane zagadnienia dotyczące prawa podatkowego. Natomiast dzięki naszej bazie teleadresowej znajdziesz właściwy urząd skarbowy.

Polityka cookies | Kontakt